Snöregnig dag i stallet

När jag kom till stallet vid kl 12 så var vädret helt ok. Efter en timme så började det snö/regna.. Inte så jättekul men men.

Hästarna hade inte fått lunch än så jag fodrade dom och mockade sålänge de åt.
Första hästen jag gav mig ut på var cloud. Vi skrittade upp till rakbanan och där körde vi intervaller!
Raksträckan är ca 800m med ett bra underlag utav grus. Perfekt för kondisträning eller bus.
Vi körde trav ut och galopp in. Det red jag tills jag kände att det räckte.
Han vart riktigt skummig i munnen ;)

Sedan red jag Kroken. Uppsittningen gick GALANT idag. Han stog helt stilla, duktiga killen!
Skrittade runt lite så han fick komma igång lite. Han var pigg som vanligt o ville trava hela tiden. gjorde mycket halter. När vi kopplade i gång traven ville han gärna galoppera istället. Men då red jag mycket med sitsen. Istället för att bromsa med handen så red jag lätt långsammare. Så kul att han fattade det så bra!
Efter ett tag kopplade vi på lite galopp, han kändes lite stadigare än förra gången och orkade hålla galoppen lite längre. Gjorde inget avancerat utan lät honom bara galoppera längs fyrkanten i båda varven.
När jag travade av började han sänka huvudet stadigt och gick i en lång och låg form.

Så nöjd med honom idag! Det är så kul att se att det bara går bättre och bättre! :D
Bild på mig och Cloud i Oktober!
Kroken i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0