Måndag, Tisdag

I måndags åkte jag till stallet även fast det var min "pluggdag". Kände att ja behövde skritta Cloud efter söndagens kondispass. Kroken hann jag bara rida en kortis i Söndags så honom red jag också.
Började med Kroken. Vi red ut en sväng runt lilla skogsrundan, han fick jogga ganska mycket. Och så tog vi lite galopp på det. Han har svårt för vänster galopp så vi tränade på vänster galoppfattningar. Fick till det några gånger.
Han var super duktig, pigg men modig :)

Cloud hoppade jag upp på barbacka och skrittade på ridbanan. Ville rida ut men det vart mörkt så vi skippade det.
Sen så kom mamma o plockade upp mig.

Tisdag.
Hoppning stog på Clouds schema. Började o få honom framåt. Han kändes lite lat och inte med riktigt på hjälperna så som han brukar.. Så red lite tempväxlingar, men han var fortfarande lite trött. Så vi tog det lugnt.
Hoppade en tre-studs för att komma igång lite, det hoppade han bra. Sedan hoppade jag en oxer med en galoppbom innan. Jag lät honom bara drutta över lite lätt, vi gjorde det så simpelt som möjligt eftersom han inte var på hugget.
Sedan hoppade jag en liten bana. Hindrena var max på 80 cm.
André var så snäll och hjälpte mig och så tog han även lite bilder! :D

Red sedan Kroken på banan också. Idg körde vi lite mer galoppfattningar, återigen övade mest på vänstergaloppen. Får svänga honom in på en volt när jag fattar annars fattar han bara fel galopp..
Han tyckte det var skit jobbigt! Men men inte så konstigt när man inte har så mycket muskler och knappt någon kondition.
Det vart mörkt när jag red honom så det vart inga bilder på oss tyvärr, det får vi ta någon annan dag :)
 
 
 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0