Full rulle kanelbulle

Idag har det varit en lång dag med bara hästar i fokus.
Igår så åkte jag till min storasyster och sov där. Klockan 06.15 ringde klockan och 07.20 var vi på väg med syrrans häst till tävling i Linköping. 
Blåsigt men riktigt med sol bjöds det på.  Det vart en riktigt trevlig dag förutom att hon ramlade av på framhoppningen till andra klassen och slogs sig rejält. Men min kämpe till syster kravlade sig upp på hästen och red sin ritt!
När vi kom hem så fixade vi med calista och sedan hjälpte jag till att Longera hennes unghäst "Stina". Det gick riktigt bra!! 😃 

Sedan åkte jag vidare till mitt stall.
Skulle longera Cloud idag. Vi höll på ett tag men märkte att han var på tårna och kunde inte slappna av så han fick springa lös på ridbanan istället. Mer uppskattat än man tror ;)
Sedan fick Krokis komma ut i blåsten. 
André följde med på cykeln, eller ja enligt honom, hans lilla shetlandsponny "dårris"..
Drog på honom en Luva eftersom jag vet att han är ganska mycket på tårna när det blåser.
Red till lilla rakbanan och tillbaka. Han skötte sig bra, lite tittig.
Han fick jogga lite först och sedan fattade vi några vänstergalopper. Gick jättebra och pigg var han ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0