Snart är våren här!

Äntligen går ridbanan att rida på! *vårtecken*. Lite blött bara men det har hästarna i stallet inte något emot, man ska kunna rida på en ridbana även fast den är blöt. En dag kanske man kommer till en tävling då det precis har regnat? Ska man åka hem då för att hästen inte är van i blött underlag? Näe det låter lite onödigt ;)

Red lite öppna och sluta i skrittjobbet, samma i traven. Han var lite bråkig idag i galoppen. Han var väldigt pigg så när han hade fattat galopp så bytte han så det vart fel galopp för att jag kortade upp honom och inte lät honom springa så som han ville. Ibland är han valack med ett stos humör kan jag ju säga. Nästan så jag får kolla efter ibland om han är sto eller valack..haha.

Fixade även lite mer i stallet idag. Gjorde rent alla vattenhinkar, fyllde på nytt spån till Kroken och Merlin, Städade bland mina grejer uppe på höskullen. Så skönt med lov, kunna vara i stallet hela dagarna o fixa med hästarna o i stallet! Skulle lätt kunna tillbringa alla dagar i stallet om det inte var så att man måste gå i skolan.. 

Imorgon ska jag ta moppen till ridklubben där vi ordnar våran regionala hopptävling för häst o ponny nu i helgen. Ska hjälpa min storasyster och hennes häst Calista som ska hoppa 115!
Åker kl 10.20 o är där ett tag och hjälper henne sen åker jag till stallet och rider Cloud samt fixar inför tävlingen på söndag. Ska nog knoppa honom faktiskt! Inte ofta han får vara så fin med knoppar o grejer men det är ju första tävlingen så lite extra snygga kan vi väl vara.
Bild från våran allra första tävling : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0