Hoppträning Anna Edlund 26 feb

Första träningen för Anna gick riktigt riktigt bra! Vart förvånad över hur pass bra han skötte sig! 
Jag trodde att han skulle vara sådär "bockig/tittig" som han kan vara ibland. Nytt ridhus, ny miljö. Men han var supercool vilket var riktigt skönt för då
kunde jag koncentrera mig mer på min ridning.
Vi började med en övning som såg ut såhär galoppbom-kryss-ett galoppsprång-oxer. Det var inget speciellt med det, det har vi hoppat mycket.
Sedan la vi till att efter kombinationen så vart det en linje till galoppbom-räcke-bom. Vi kom oftast bra och jag kände att jag kunde reglera honom.

Sedan hoppade vi en dogleg och skulle försöka plocka bort galoppsprång genom att rida en RAK linje över dogleg. Då får man hoppa hindrena lite snett. Det gick bra.
Sedan red vi en bana ca 2/3 gånger och han skötte sig lika bra då. Dock så fick jag tänka mycket på att samla upp honom! Anna sa det att i slutet av banan blir han lång och faller framåt så det blir jobbigt för mig då eftersom jag också faller framåt o tappar balansen. Måste jobba på att få upp honom mer på bakbenen. De är det som gör att man inte får 4 fel. Också gav hon mig lite tips på att när jag går banan på tävling ska jag leta ställen där jag kan ta tillbaka honom! Det ska jag tänka på!
Riktigt bra träning, bra att variera tränare också. Anna hade mer hoppövningar, fixa o trixa övningar. 
Britt har mer banhoppning. Så det är ju bara för mig att känna efter, vill jag träna på banor eller vill jag hoppa övningar ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0