Första tävlingen 2015. Kumla RK LB, LB

Hemma efter en lång dag i Hagaby.
Vi kom dit vid kl 08.40 då gick vi o kollade lite startlistor och så.
När jag red fram kändes han jättefin, han lyssnade bra o var mjuk.
På framhoppningen kändes det sådär, vi kom ganska mycket fel in på hinder och då stannar han. Men några språng fick vi till. När vi kom in på banan så vart han lite tittig och lite förvånad tror jag. Han tyckte målflaggorna var läskiga osv. 

Red emot första hindret, kände redan då att han var lite tveksam. Vi kom lite fel och han stannade. Resten av banan flöt på bra och han hoppade mig ur sadeln flera gånger!

På framhoppningen till andra klassen så  stannade han några gånger. Men nu var jag mer bestämd då gick det bättre.
När vi kom in på banan var han lugnare än i förra klassen. Vi rev första hindret men resten av banan gick super bra!
Jag testade idag att ha öronproppar när jag går in på tävlingsbanan. Det funkade prima, jag var mycket mer koncentrerad. Det kommer jag fortsätta med.
Dock så hörde jag ej att vi rev första hindret så jag fortsatte på omhoppningen efter mål i fas 1 haha ;) Men vart ju självklart avbruten.

Riktigt bra start på detta tävlingsår, detta år, blir nog vårat år :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0